tag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post7154642466756518527..comments2024-02-20T14:05:09.297+02:00Comments on Ekonomimmi: Ekonomimmin uratärpit: palautteen vastaanottamisen taitoEkonomimmihttp://www.blogger.com/profile/11984717732893009590noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-30443077339825802092017-03-31T16:33:54.475+03:002017-03-31T16:33:54.475+03:00Kiitos että jaoit ajatuksiasi! Minäkin olen kova h...Kiitos että jaoit ajatuksiasi! Minäkin olen kova herkistymään tökeröstä käytöksestä ja itku nousee herkästi silmiin. Mutta tosiaan, uskon, että tätä taitoa pystyy harjoittelemaan :) Ei tietenkään kannata oman terveyden kustannuksella, mutta on se mahdollista. Ekonomimmihttps://www.blogger.com/profile/11984717732893009590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-64038658289330931792017-03-30T16:23:06.443+03:002017-03-30T16:23:06.443+03:00"jokainen meistä päättää lopulta itse, miltä ..."jokainen meistä päättää lopulta itse, miltä tuntuu"<br /><br />Tästä olen täysin eri mieltä. Näkemykseni mukaan tunteitaan ei todellakaan voi valita. En voi päättää, miltä musta tuntuu.<br /><br />Toimintaansa ja käytökseensä usein toki voi munkin mielestä vaikuttaa, paljonkin. Voin asiakkaan paskamyrskyn kohdalla tietoisesti yrittää pysytellä rauhallisena ja asiallisena. Mutta paha olo, ahdistus, kiukku ja itku tulee sitten myöhemmin.<br /><br />Ajattelen niin, että tunteitaan ei edes kannata yrittää väkisin muuttaa. Eikä sivuuttaa. Mutta kannattaa pohtia, miksi niitä tunteita herää ja miten niihin reagoi ja olisiko mahdollista toimia toisin. (Joskus ei ole mahdollista toimia, joskus on. Joskus jo se auttaa, että tajuaa, miksi tunteet tulee. Joskus on järkevää myös valita se, että välttää jatkossa altistumista huonolle kohtelulle, eikä väkisin hakkaa päätään seinään.)<br /><br />Muunkinlaisia näkemyksiä saa olla, en siis väitä olevani ehdottoman oikeassa. :) Ja ymmärrän, että kaikilla ei omat negatiiviset tunteet herää niin herkästi näistä vihan kohteeksi joutumisista mitä minulla.Violaceahttps://www.blogger.com/profile/18120564602157060103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-6665527578157333382017-03-30T07:35:35.205+03:002017-03-30T07:35:35.205+03:00Joo toimii! Usein se ärsyttävä asiakas ymmärtää it...Joo toimii! Usein se ärsyttävä asiakas ymmärtää itsekin nolostua, kun ei saakaan sinua vedettyä kiukunpuuskiinsa mukaan. Ekonomimmihttps://www.blogger.com/profile/11984717732893009590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-26939231323035936972017-03-30T07:34:48.445+03:002017-03-30T07:34:48.445+03:00Onhan tuo haastavaa, mutta juju on nimenomaan siin...Onhan tuo haastavaa, mutta juju on nimenomaan siinä, että asettaa rajan eikä omat tunteet muutu. Vaikeaahan se on, mutta harjoittelun avulla onnistuu, ja jokainen meistä päättää lopulta itse, miltä tuntuu. <br />Riippuu myös paljon aspasta, että onko kyseessä enemmän positiivisia vai negatiivisia asioita :) Huolto ja tukipalvelut, sekä raha-asiat ovat yleensä negatiivisia tai neutraaleja, kun taas vaikka vaatteiden myynti on pääasiassa positiivista. Ekonomimmihttps://www.blogger.com/profile/11984717732893009590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-1601288396256998242017-03-30T07:32:59.502+03:002017-03-30T07:32:59.502+03:00Ai saako? :D Ai saako? :D Ekonomimmihttps://www.blogger.com/profile/11984717732893009590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-23070989256795452302017-03-29T22:44:30.117+03:002017-03-29T22:44:30.117+03:00Asiakaspalvelutyössä opin, että mitä ärsytävämpi a...Asiakaspalvelutyössä opin, että mitä ärsytävämpi asiakas, sitä mukavampi kannattaa itse olla. Tuottaa yleensä tulosta. ♡pÜÜdeli♡https://www.blogger.com/profile/15795990856555214667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-19195643970507424612017-03-29T19:52:49.922+03:002017-03-29T19:52:49.922+03:00Tämä teksti toi mulle takas sen tunteen, että ehkä...Tämä teksti toi mulle takas sen tunteen, että ehkä musta ei olekaan enää koskaan asiakaspalvelijaksi. Ehkä mä en jaksa enää kestää ilkeilijöitä, kusipäitä, ärsyttäviä öykkäreitä. Vihaisia ihmisiä, jotka kohdistavat vihansa muhun, vaikka en ole syyllinen. Kaikista ihmisistä ei ole puhejudoilijoiksi.<br /><br />(Olin joskus asiakaspalvelussa, jossa oli pääasiassa mukavia kohtaamisia, mutta joskus ikäviäkin. Välillä tein ei-aspaa, ja sitten taas välillä aspaa, jossa oli pari aika pahaakin kohtaamista. Viimeisin työni taas oli ei-aspaa. Nyt olen hakenut sekä ei-aspa- että aspa-töitä. Pitäisi ehkä vähentää jälkimmäistä. :( )Violaceahttps://www.blogger.com/profile/18120564602157060103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-87975844834528353452017-03-29T11:20:09.604+03:002017-03-29T11:20:09.604+03:00Onko mitään parempaa kuin se että pääsee valittama...Onko mitään parempaa kuin se että pääsee valittamaan jostain aiheesta? Varsinkin ravintolassa saa helposti ilmaisen jälkkärin palkkioksi =DOsinkokuningashttps://www.blogger.com/profile/13521767415810632983noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-23835630404472185922017-03-29T11:12:24.303+03:002017-03-29T11:12:24.303+03:00En kyllä, hoitaa vaan asian rauhallisesti. Tarjoil...En kyllä, hoitaa vaan asian rauhallisesti. Tarjoilijat on lähes poikkeuksetta hoitaneet myös oman osansa tyylikkäästi.Tavoitteena miljoonahttps://www.blogger.com/profile/12860386180337340824noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-14357744114744336302017-03-29T07:17:37.344+03:002017-03-29T07:17:37.344+03:00Tottakai! Ei viallisesta kuulu ainakaan maksaa. Tu...Tottakai! Ei viallisesta kuulu ainakaan maksaa. Tunnistatko yhtään sitä mainitsemaani ahdistavaa tunnetta ravintoloissa? Siis sillä tavalla, että jotenkin pitää pönöttää ja olosuhteet ei tee tilanteesta rentouttavaa. Ekonomimmihttps://www.blogger.com/profile/11984717732893009590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9061089237818304939.post-80426783739342146582017-03-28T22:21:36.985+03:002017-03-28T22:21:36.985+03:00Kyllä minä ainakin annan palautetta ravintolassa, ...Kyllä minä ainakin annan palautetta ravintolassa, myös sitä negatiivista. Jos ruoassa on selkeästi jotain vikaa niin toki siitä kuuluu mainita.Tavoitteena miljoonahttps://www.blogger.com/profile/12860386180337340824noreply@blogger.com